Just nu skulle jag och figge

varit på gestrike sportryttare och tävlat 115 och 120 men i torsdag hände det som många ryttare inte vill ska hända sin häst.
 
När jag kom ut i stallet i torsdags morse kl 5 så ville figge inte äta han bara gick runt runt i boxen och sparkade mot magen, jag förstod att det var någon på engång då figge alltid brukar äta upp på engång utan att göra ett avbrott.
 
Jag gick med honom i 40 minuter och det blev inte så mycket bättre såg på honom att han hade väldigt ont. så veterinären fick komma ut och han fick smärtstillande. Som tur var mådde han redan på kvällen mycket bättre och det var skönt. älskade lilla prinsen som hade så ont.
 
Därför blev det ingen tävling för oss, dels för att jag har ridit honom väldigt lugnt sen i torsdags nu då eller ja han skrittades bara för hand då. och sen fick han ju spruta och den får man inte tävla på 14 dagar heller.
Huvudsaken är att prinsen mår bra, nu är han verkligen sig själv igen<3
 
Men onsdags kväll innan detta så hoppade vi lite hemma och vi nosade på lite högre höjder :)
Super fin, dock ställde han verkligen upp för mig väldigt mycket. men ändå skönt att jag kan hoppa mer ordentligt hemma fortfarande, hoppas att det håller. hindret ligger i alla fall på 135 cm, som att min häst är bara ca 160  hög ;)
Men då kändes han inte konstig överhuvudtaget.
 
fredags travade vi ut bara och igår.
jag klippte figge lite igår och vad mycket det gör att klippa bort lite hår;)
i går red vi längs vattnet, väldigt härligt dock lite blåsigt med så hade vi inte en ända insekt på oss.
 
efter ridturen igår så åkte jag till mor för att vara hundvakt "barnvakt"  haha dom är så krävande, jag och affe hade glassfest.
 vi gick även en poromenad på 40 minuter och efter det hade Affe en rolig stil att dricka vatten ;)
Alla sätt är bra utom dom dåliga !
 
Nej nu ska jag tydligen ut och smörja lastbilen, får se hur fin man är efter de !
 
 
Ha en bra söndag :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0