Tävlings dag på Jumpclub

 
 
I 110 klassen var Figge riktigt fin lyssnade väldigt bra på mig och hoppade även kanon bra(fast nu börjar det bli lite lågt) Vi satte dubbelnollan och kom på 6:e plats. super nöjd. 
 
 

 

Som sagt super nöjd med denna klass.

Min häst som alltid är lika kul att ta kort på ;)
 
Till 120 klassen då, gick sådär på framhoppningen fick inte bra läge alls på oxern(får de ibland) så då är det bara att gå ifrån och skritta runt lite och ta om allt igen efter ett tag.
 
Väl inne på banan så precis när vi ska rida över startlinjen så kastar sig Figge sig helt om och ville inte alls gå förbi starten, 3 ggr gjorde han det innan jag verkligen blev arg och bara tre galoppsprång ifrån ettan så satte vi fart emot startlinjen och kom äntligen där ifrån.
Hoppar super fint över 3:an sen till 4a och b så är det emot startlinjen igen och han fokuserar mera på det än hindret men vi klarade ute de.
 
sen i omhoppningen skäms jag vekligen vi får verkligen det inte att flyta på, ända hindret vi kommer bra på är 11:an. resten är katastrof dåligt men men Figge visade en ny sida idag så det är bara för mig att lära mig slappa av och rida som vanligt när han blir såhär.
MEN han ställer verkligen upp i alla lägen min häst försöker verkligen att klara ut hindren och i bland blir det bara lite för mycket som på sista hindret som vi river.
0+4 fel
Men är ändå nöjd ändå! trots våra dåliga språng. Man kan inte alltid vara perfekt ;)
 
 
 
 

 

Det känns inte alls högt, bara jag som måste tänka rätt mer rätt ;)

 

Bara ladda om inför nästa tävling som är den 13 juli : )

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0