Torsdagens träning för Lotta Sjöberg på ärk

 
Vilken fin häst jag hade, kände på uppvärmningen att Figge var verkligen sjukt fin .
 
I började hoppa studs ett galoppsprång studs.
Han var super fin lysande bra galopperade med väldigt bra tryck i sakta tempo. När det blev lite högre en gång så råkade han trampa på första studsen så han tvärnitade till planket, tog om 2 ggr innan han hoppade över igen. Ibland när han gör fel eller att det blir fel för honom så slår han ifrån och tycker att det är jobbigt. men sen hoppade han verkligen super fint gångerna som var kvar.
Sen hoppade vi en banan räcket 8 galoppsprång(kort) oxen snävsväng till det ensamma räcket och sen oxen (ta innan för studsen)
Figge gjorde första rundan kalas bra inget jag kan klaga på mer än att jag ska räta upp mig mera och våga svänga mera. men vilket framåt läge jag fick på oxen . :D
 
Hoppade denna bana en gång till lite högre med och samma fina häst igen lysande kanon bra fast med högre hinder och med 7 galoppsprång i mellan räcket och oxen.
 
Sen vände vi på steken hoppade oxen,(innan för studsen igen) ensamma räcket , oxen 7 galoppsprång räcket.
 
Även dessa två rundor gjorde han riktigt bra och distansen satt as bra. Härlig känsla.
Han är verkligen me på både fram och tillbaka innan hindren. bara att ösa på ;)
Sen lämnade vi detta så då han var så fin och lyssnade på mig. När han är såhär bra vill vi inte tjata om det :)
 
en väldigt lugn och fin häst som lyssnade på ryttaren as bra. ryttaren väldigt glad i hjärtat.
 
fick en komentar på träningen av en klubb kompis hon sa: figge ser verkligen jätte nöjd ut.
 
Han vet verkligen när han har gjort bra ifrån sig och han tar åt sig av all beröm han får . <3
Lotta träningarna är verkligen superbra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0