allt hinns med bara man vill

 
Ja okej kanske inte allt ;)
 
På mogonen var hovslagaren här och skodde figge, kommer tillbaka imorgon och skor Nicke.
 
Efter det gick jag över för att rida Kingen, han skötte sig jättebra. red ut lite med.
 
Luch efter det.
 
Sen åkte jag till ridhuset med Figge(fast att det var fint väder ute) Ville rida igonom henom ordentligt. Han var ritkigt fin, värmde upp ganska så enkelt, kollade av gas och broms och så. sen travade vi över upphöjda bommar. Han tyckte att det var jobbigt och hålla tempot och rytmen igenom men han skötte sig bra. sen fortsatte vi i galopp med tre galoppbommar ett galoppsprång ett räcke och ett galoppsprång över en oxer ut. Inge högt alls utan mest för att hålla rytmen, hålla oss i mitten hela serien och att jag skulle tänka på sitsen och händerna. Gjorde det bra :) sen på slutet jobbade vi i förvänd galopp. ( har inte gjort det mycket alls) i ena varvet gick det riktigt bra men i det andra fick han det lite mer kämpigt och bytte några gånger men han skötte sig bra. och på slutet travade jag av honom. red huller och buller i ridhuset. få honom att följa med mig :)
 
Nöjd med dagens ridpass :)
Figge och Dylan idag<3 jag släpte även Dylan i ridhuset så han fick springa av sig lite :)
 
När jag kom hem bakde jag vaniljbullar. goda blev dom. ajaj min mage nu ;) hahh men lätt värt de :D
Nu ska hästarna in och jag ska sova sen. Tar på krafterna att vara vaken sen kl 4 i morse ;)
 
Har även haft en bull gäst här på kvällen, en trevlig pratstund blev det :)
 
Ha en trevlig kväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0