en solig onsdag!

 
Det vart inget operation för farmor min, som tur är tog läkarna siyy fönuft(stavning) till fånga och avbröt det hela. farmor mår inte bra hon ha feber och så, så det var sjuk att dom äns tänkte genomföra den idag. menmen nu vart det ju bra iallfall :)
 
 
I dag har jag  gått 1 mil med kitty på morgonen :)
Härligt när solen lyser fast det fortfarande är lite kallt i luften :)
 
Sen mockade jag till mina hästar och efter det red jag Kingen, det blåste bra mycket idag så han var lite på tårna, red 20 minuter på volten och sen skrittade jag ut i 10 minuter, han blev lite mer på tårna när det hoppade ett rådjur framför oss. han gjorde en hel om vändning men jag var beredd så jag skulle fort få honom dit jag ville igen :) sen gick det fint igen.
 
Sen åt jag lunch och kollade på hem till gården och grinade lite lätt där ett tag ;) (att man ska ha lätt för att gråta) suck.
 
Sen red jag min busiga/galna häst.
idag var det galopp som stod på schemat, vi galopperade i bra tempo i 8 km, (jag har gärna ridit honom väldigt samlad, för samlad nu den senaste tiden) så idag var det fokus på att få upp galoppern och störra galoppsprång . Figge gillade det väldigt mycket han ville gärna galoppera fortare ändå. Men ändå blev han väldigt läddrig/svettig.
 
såhär såg det ut under schabraket idag ;)
 
Nej svettig matte och figge var nöjda över dagens pass.
 
När jag kom in igen så fick jag ryck och bakade för första gången i mitt liv brysselkex.
tänka på till nästa gång, gör rullarna lite större än denna gång ;) hahah men nu får man en bra anledning till att äta flera istället.
 
Nu väntar jag på att pappa ska göra klart maten så jag får äta lite .
 
Imorgon blir det att skjusa pappa och cia till arlanda, bullbak, rida kingen och så kommer hovslagaren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0