Figge

Jag har verkligen legat och tänkt sjuk mycket på våran runda från igår. Vilket totalt misslyckande får mig som ryttare, att jag ens har en sånhär fin häst är ofattbart ;) haha.
 
Väljer att lägga upp filmen ändå, för att jag är sjukt nöjd hur figge hoppade grunden och våra avstånd till hindren satt verkligen, 5:an var ett "gömt" hinder och ställde till det för väldigt många ryttar att hästarna inte fattade att dom skulle hoppa de. Hann liksom inte se det. där emellan 4b och 5:an skulle det vara 5 galoppsprång men jag valde som att vi kom i lungt tempo ur kombinationen så lag jag in 6 språng så vi i god tid hann uppfatta hindret.
 
Jag startade väldigt sent i klassen, så jag hann höra väldigt många som kom ut från banan och sa att det var en väldigt svår bana och en sa att det var till och med svårare bana än när hon debuterade 120 regionalt. Att får höra det hela tiden satte fart på mina nerver ganska så rejält kan jag säga. Men försökte intala mig själv att denna runda är BRA för oss som ska tävla 110 och 120 regionalt v.12 . Gick väl sådär kan jag säga ;) Mamma sa åt mig att jag bara skulle ta det som träningsrunda och då vart det väl lite bättre, hahah men men var till och med mera nervös nu än när jag debuterade 120 xD haha
 
Men som sagt vi klarade av alla svårigheter och det ser väldigt lätt ut för min häst. Dock min totalt ryttarmiss, men men inget negativt på min älskade Figges konto i alla fall :D <3
 
Och vad jag gör efter hinder nr 6 vet jag inte , påväg av nästan xD
 
Detta hinder är 5:an. men det klarade vi galant ;)
Fokus innan starten igår :)
 
Förbättre:
Min styr förmånga/svängar
Min sits över och efter hindren
Ha lite mer galopp i Figge.
 
Figge han får bara en guld stjärna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0