Figgis

 
Igår söndag :
 
så åkte jag till ridhuset med Figge, han kändes väldigt fin, dock hade jag fruktansvärt ont i min mage så jag kunde knappt gå sitta eller stå så jag fick pina mig själv i 40 minuter sen orkade jag ingemer. Men är nöjd med Figge för dagen då jag inte orkade så mycket själv. Hoppade lite småhinder på tajta volter och trixiga vägar, han följde med väldigt bra på slutet.
 
Idag måndag:
 
Red ut här hemma med honom. Just nu har han gått in i en period när det bara går att motionera honom när man rider hemma, går inte att jobba honom alls bra. Han får sånnahär anfall ibland. Dock vet jag om dom men det är riktigt tråkigt då han verkligen var hur fin som helst att rida hemma här ett tag, ALLT satt verkligen på plats. men men han kan inte vara på topp jämt och skämma bort mig ;)
 
Figges vecka:
Måndag(idag): Ridas ut
Tisdag: Ridhuset- galopparbete
Onsdag: Longering
Torsdag: Ridhuset - hoppa lite större hinder
Fredag: Rida ut här hemma, mycket galopp
Lördag: ridhuset - markarbete
Söndag : TÄVLING i Åsebo. 110 och 120 reg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0