Gävle Ryttarsällskap 10/3- 13

Idag var det ju som sagt tävling :)
 
Vi startade en 110 lokal. men vilken svår och stor bana det var för att vara lokal och 110 klass. men det är bara bra för min del men tänker på dom som bara håller sig till att hoppa lokalt.
Men jag tycker att ha hoppat banan att den var svår men ändå trevlig. Mycket svåra svängar och "gömda" hinder. (bra för erfarenheten)
 
 
Resultatet då jo då vi tog hem den sista placeringen, 11:e plats av 44 starter ca. Men vi vart uteslutna i omhoppningen då jag som ryttare gjorde en sån stor miss, så figge tog en oxer baklänges. Tar helt på mig ALLT själv. Figge hoppade som en gud och jag hade svårt att sitta kvar ibland, så han hoppade så stort över hinder nr. 9 så vi landade så långt efter och just efter 9:an tänkte jag ta innnan för en kombination till nästa hinder. men DÅLIGT styrt av mig så klippte figge till med att hoppa oxen baklänges. ALLTSÅ min häst hoppar verkligen i alla lägen och som han hoppar ;) haha
 
Som sagt supernöjd med min häst men mindre nöjd med mig själv .
 
Men som sagt, om man bli placerad på att vara utesluten i omhoppningen så säger det väldigt mycket om banan, att den var svår för att vara en lokal.
Älskade häst <3
Figge fick bara vara med på rosett bilden då matten inte förtjänar det, men det gör stjärnan ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0