Hemligheten ska avslöjas

Min "lilla" hemlighet med min far var att vi kollade på hus till mig. det huset hade blivt perfekt till mig men dock fanns det väldigt mycket att göra på det, rusta om hela huset invändigt, palela om utvändigt, lägg om taket, grunsisolering, vatten och avlopp behövdes bytas ut. Men som att jag jobbar med det jag gör och så, så skulle det inte bli så dyrt för mig då vi kan göra mycket själv annars skulle allt gå typ på 350 000 kr.
 
I onsdags åkte jag och pappa till banken för att fixa lån och det fick jag, sen lag vi ett bud på huset. dock var budet under det huset satt ute för men som att han är tvungen att lägga ut 350 000 kr inom dom närmsta 5 åren så tycker vi att det var ett bra bud . Men hussäljaren sa promt nej till vårat bud och då får det vara . Dom skulle ha det huset var ute för och då säger vi LYCKA TILL med att sälja huset. ska tillägga att huset har varit till salu över 1 år nu. men men vill dom inte ta vårat bud så får dom skylla sig själv annars hade dom lätt kunnat haft pengarna i går torsdags och sålt huset direkt. men men deras beslut.
 
så det var våran lilla hemlighet, och nu är den avslöjad.
 
Nu leter jag vidare efter ett gulligt hus eller lägenhet på landet. vill inte ha allt för mycket grannar. ;)
 
Så ett tag till kommer jag att bo hemma men förhoppningsvis har jag flyttat ut ur detta stora hus innan nästa vinter är målet ;) hahah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0