Lisen fina Matrix är såld.!

Såhär står det på henne blogg.
http://www.hippson.se/blogs/Lisen/index.htm
 

Matrix är såld.

Matrix är såld till den Argentinske OS ryttaren José Maria Larocca.

Vi köpte den nu elvaårige Matrix som 7 åring. Lisen har utbildat och tävlat honom framgångsrikt med flera vinster och internationella GP placeringar.

Han deltog i det svenska laget vid OS i London förra året. Ekipaget fick avsluta sin karriär på bästa sätt med att vinna både kval och Grand Prix på hemmaplan. Så står de på vår hemsida idag...

-Det är med blandade känslor jag säljer Matrix.

Matrix är en fantastisk häst med alla de bra egenskaper jag tycker en bra hopphäst skall ha, och framförallt har han en riktigt härlig kämpar anda. Jag kommer verkligen sakna att arbeta med honom.

 

Samtidigt tycker jag att det känns bra att visa att det går att köpa hästar i Sverige, utbilda, tävla och sedan sälja. Efter som vi jobbar professionellt och långsiktigt med vår verksamhet känns det bra att ha gjort den här affären för att kunna utveckla vår verksamhet  ytterligare och investera i nya talanger.

Vi tycker utmaningen ligger i att välja de unga hästarna som har bra kvalitet och sedan hålla hög kvalitet på skötsel, utbildning och tävling.

 

Josè är en mycket duktig ryttare och jag är säker på att han och Matrix får många framgångsrika år tillsammans”

Inte mycket att tilllägga just nu. Någon frågade här nere bland kommentarerna på förra inlägget om jag inte skulle satsa vidare men det ska jag göra såklart. Jag har ju Thriller som är 9 år och som känns riktigt bra, vi får se vart det bär oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0