Lotta träning

Idag har vi varit på hoppträning för Lotta på Ärk.
 
Det gick riktigt bra idag, Vi började med att travhoppa småhinder på volt och så skulle vi flytta hästarna nästan direkt efter.
 
sen gick vi vidare att man skulle galoppera på volt i båda varven, tänka på att få med sig hästen och komma mitt på hindret och i balans.
 
Jag och Figge skulle tänka på att inte "fastna" i kurvan.
 
Sen hoppade vi räcke oxer 5 KORTA galoppsprång och sen åt andra hållet, Figge hoppade och lyssnade riktigt bra på mig.
 
Gick sedan över till att ta upp galoppet ett snäpp och ta in 4 galoppsprång där och lite större språng jag och Figge fick väl komma 120 i alla fall.
 
På slutet hoppade vi en super kort banan.
 
Fokus på pulsen och ha med hästen hela tiden.
 
Figge och jag ska tänka på att inte fastna i svängen, sitta kvar och vänta med TRYCK, ha honom PIGG och VAKEN hela tiden.
"kicka" igång honom var jag tvungen att göra så att han inte går i sin egna lilla bubbla och halvsover.
Är super nöjd med träningen fast det blev lite fel. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0