Sjukt lycklig

Jäklar så bra det gick på hoppträningen idag för Linda . ååååh känns helt underbart tills söndag att ha denna träning i huvudet .
 
det var en väldigt enkel träning men två hinder på varje långsida ena sidan var det två räcken med 3 galoppsprång i mellan och den andra var det 2 st oxrar och 4 galoppsprång i mellan. '
 
Kan göra många bra övningar på "bara" dessa hinder.
 
Vid uppvärmingen tog vi in ett extra galoppsprång på båda sidorna, fokus på att jag skulle komma fortare tillbaka och bara sitta och vänta eller ja med tryck i såklart och bli klar itid.
 
Hoppade lite högre på en mindre volt att så med honom och tänka sväng redan över hindret för min del ;)
 
på slutet höjde vi upp så det låg över 120 i allefall. övade på lite omhoppningsvängar och att jag verkligen ska få med mig honom och att inte ge upp utan fortsätta rida genom svängen även fast det kanske inte blir så bra men fortsätta kämpa med Figge.
 
Vilka språng min häst tog idag, jag bara njöt av att hoppa honom och allt kändes så lätt. Figge ställer verkligen upp på allt bara men rider på rätt sätt ;)
 
Som sagt är SUPER nöjd med träningen idag och det var grymt kul att träna för Linda i dag. Sjukt länge sen sist nu . !
 
Jag, Figge och Linda i somras på tirk :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt :)
Kram

2013-03-21 @ 20:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0