Tävling på Edsbro RF.

 
Lite snack innan klassen börjar är alltid bra, dock ser jag väldigt bestämd ut ;)
 
Vi hoppade först en 110 klass regional,
Såhär såg banan ut i 110 klassen, en väldigt trevlig bana.
 
Vi fick 8 fel i grunden, men jag är ändå super nöjd med Figge, jag red på BETT idag. han var lydig inte alls lika dragit. Vi rev 3:an , det får Figge ta på sig lyfte inte riktigt på frambenen ;) men hinder nr 6 tar jag på mig jag lägger honom för nära där. Men som sagt jag är super nöjd ändå. såhär bra ridbarhet har jag nog aldrig haft på Figge någon gång :) Vi hade i alla fall näst snabbaste grundtiden ;) haha
 

 

 

I mellan klasserna orkar inte min mamma med min VILDA häst !!!

Här vet man konsten med att spara på krafterna mellan klasserna ;)
 
I 115 klassen då.
 
Riktigt trevlig banan igen. men ändå lite luriga svängar.
 
vi fick med oss ett hinder ner och det är hinder nr 5. jag kommer aldrig tillbaka och gör Figge klar. Tar på mig det själv faktisk. figge räddar mig ganska så rejält i kombinationen. Vilken häst jag har och HUR han hoppar. Ridbarheten till denna klass var helt underbar. hoppas verkligen att den sitter kvar till nästa tävling :D
Men vi fick 4 fel alltså men jag är ABSOLUT inte missnöjd alls, då det var lite mitt fel. Han hoppade så jäkla bra på 1 till 4:an så jag tror nog att jag slappnade av förmycket och blev aldrig klar det skulle vara 6 galoppsprång där emellan och jag fick lite panik när jag kom på det när jag var mitt i mellan hindren, istället för att bara sitta kvar och vänta så ja, så lägger jag mig i förmycket.
 
 
japp vi hoppar långt ifrån, men Figge är ju en stjärna så han klarar ut detta :D <3
 
Vi kom hem tidigt idag, redan kl 2 och då har vi hunnit med att tävlat 2 klasser och åkt bil i 4 h ;) effektiv dag kan man säga, men som sagt det var lite starter med sen var dom riktigt snabba i domar tornet och allt bara flöt på :)
 
En väldigt nöjd ryttare idag!!!
 
Men till Edsbro åker vi gärna igen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0