Tiden springer iväg

 
 
jag hinner inte med allt jag vill göra om dagarna..
 
I lördags longerade jag figge, vilken vilding han var ;)
 
sen pysslade jag lite på gården, fixade alla skader på gräsmattan som vi har lyckas gjort i vinter när vi skottade snö, det tog sin lilla tid .
 
På kvällen kollade jag igenom tävlingarna lite framöver och nu är det väldigt spickat framöver nästan varannan helg ;)
på lördags kvällen hade vi lite folk på middag väldigt trevligt :)
 
Söndagen så fixade jag hästarnas lilla betes plätt i hagen så dom får vänja sig med gräset lite. Glad blev dom när dom fick komma dit :)
efter det hade jag så jäkla ont i halsen så jag bestämde mig för att åka till akuten och kolla upp den.
 
Hela Helgen har varit väldigt snorig och hostig, i söndags satt jag på akuten i 5 h hade tid 2 men fick inte komma in förns vid 19 tiden , så jävla drygt.
 
så jag red inte Figge i söndags.
 
I går måndags så jobbade jag på som vanligt, vart lite allt möjligt i jobbväg men dagen gick fort :)
Vägde lite för mycket för asfalten ;)
 
 
 
När jag kom hem så gjorde jag iordning figge för en ridtur, han var väldigt pigg, tittig och stark men jag ställde inte så mycket krav på honom men ändå var han fin .
Sen lagade jag mat och sen var det bara att sova.
 
I dag tisdag så har jag jobba som vanligt, kört lastbil nästan hela dagen eller ja hela dagen faktisk.
Ytligare ett hus som har brunnit i Tierp, det börjar bli lite läskigt nu att det brinner så jäkla mycket i Tierp och runt om just nu :( stackars människor som förlorar allt!
 
När jag kom hem red jag figge i hagen här hemma, hoppade lite lätt och han var riktigt fin och lydig så jag red bara honom i 35 minuter,. då han var så fin så ville jag sluta när det gick bra. Han har inte gått att hoppa hemma förut ordentligt, men nu var han verkligen lydig och gick i kort samlad galopp och bara väntade på mina signaler.
 
sen stack jag och pappa till Valbo, handlade lite smått. jag handlade trosor, ballerina skor och ilägg till bröllopet så nu är nog allt klart :)
 
Nu jag har precis lagat mat och nu ska jag ut och mocka och ta in hästarna sen blir det en dusch och sen sängen.
 
Mina dagar är så roliga just nu.
Jobba-laga mat- sköta hästarna- sova . så går det i ett. ;)
 
 
ha en skön tisdagskväll :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0