Lotta träningen i går :)

 
Som sagt igår var vi i väg på hoppträning, första träningen efter över 5 veckors uppehåll.
 
 
När jag red fram kände jag mycket väl att han inte var välriden och igenom jobbad på länge ;) men jag brydde mig inte så mycket om det utan värmde upp honom ordentliget i alla gångarter.
 
När vi började hoppa så hoppade han från första början hur lugnt och fint som helst, en otroligt förvånad ryttare på ryggen ;)
 
En riktigt bra övning gjorde vi igår, enkel med otroligt nyttig.
Började med att hoppa på medelinjen, 17 meter och det skulle vi ta på 5 korta galoppsprång första gångerna jag och Felicia fick in 7 galoppsprång hahah lite väl tillbaka kanske men det gick de me ;)
 
tog det så några gånger åt båda hållen sen skulle vi gå på 4 galoppsprång lite mera framåt, gick strålande.
 
sen hoppade vi en liten bana vi började på oxen 5 galoppsprång räcket, svängde höger snett igenom räcket och på kort anridning den andra räcket snett igenom och avslutade på 4 galoppsprång mellan räcket och oxen. Klara det galant fick en så bra känsla.
 
Så avslutade vi med att hoppa räcket 4 galoppsprång oxen svänga till höger följa sargen till mitten och sen vända upp tillbaka på räcket och sen vidare till andra långsidans mitten och avsluta med att vända upp tillbaka på räcket, figge gjorde de såbra första gången så vi fick avsluta träningen där, och det var mycket för att han hoppade så otroligt bra väntade verkligen på mig och rusade inte iväg och sen hade ju han inte hoppat på över 5 veckor, så ta det lite lugnt i början :)
 
Summering jag var otroligt nöjd med passet, kände så toppen!! :D <3
I söndags så var det en stor artikel om min tränare i tidningen, LÄS HÄR ! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0