Onsdag , sista onsdagen i november!

Och det är 5 pluss ute men svinhalt, tur att jag inte behöver köra lastbil idag ;) 

Gårdagen var tungjobbade, troligt för att man vet att snart går jag och stämplar och det är som när man gick i skolan så fort man sist att ett lov var nära så slog man av på takten och dagarna gick otroligt sakta. ;) bra jämförelse där tycker ja ;) 

Red Figge igår med eller ja vi skrittde ut i 40 minuter barbacka så inget kärvade dock. 

Måndagens hoppträning blev det bara en ända rörig soppa på. Jag kom aldrig ner i sadel hade inte koll på min häst. Antingen var han för stark och het eller så var han för samlad så vi aldrig kom fram till hindret . Hoppade en mindre bana på runt 115 kanske. Fick jätte problem med en linje, oxer med en ganska kort annridning på och så 5 galoppsprång till ett räcke. Vet inte hur många gånger jag fick ta om oxen innan vi klarade den bra. Suck vill bara komma bra . Dock är det ju bra att det händer på träning så jag fick hjälp av Lotta med det. Vi gav oss inte. Undra vad dom andra tyckte när dom fick stå och vänta på oss. Fast dom var klara för dagen. Bara jag och Figge som hoppade lite högre . 



Nej nu är det dags att gå ut och jobba! 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tyckte de var intressant att titta på och lära, förstå mig rätt intressant att se hur man löser olika problem :)

Svar: Tack Johanna jag förstår dig rätt . Ibland är det bra att andra får "problem" , man ser ju lite annat på saken när man kan kolla och inte sitter på ryggen :)
Matilda Wiberg

2013-11-27 @ 20:38:39
URL: http://johannamariia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0