söndag söndag och nu går jag in på min sista vecka

 
som vanligt går helgerna jättefort.
 
 
 
I går var det superskönt på dagen soligt men kallt, nu är vinternas kyla här .
 
Ridturen med Figge blev inte som jag hade tänkt, skulle rida på en väg och vända hem igen på samma väg var meningen men efter att jag hade stannat figge för att göra halt, när jag satte igång honom igen så kollade jag åt vänster och där stod det en stor 4 taggare och blängde på oss 2 m bort bara. så lite försiktigt satte jag igång figge och försvann därifrån ;) men ska tydligen inte lägga allt förmycket uppmärksamhet på hästen utan också kolla runt lite i skogen ;)
Figge var stark och tung i går inte så roligt att rida , men men
 
På kvällen åkte jag och älskling till mamma för att fira att hon har fyllt 45 :D hon blev superglad över sin present som hon fick av alla barnen :)
en gryta :)
 
vi åt riktigt god mat och badade varmt . supermysig kväll med dom närmaste :) <3
 
I dag söndag så har jag ridit Figge, vi fick sällskap av Annica och jessi :D
Vi red på en solig åker hur underbart som helst och det vart ännu bättre när figge var som en dröm att rida :D Så himla fin han var idag, mjuk och gjorde galoppombyten helt klockrent. Härligt hästdag :D
Nicke hade tydligen haft skoj i boxen på natten och gjort sönder fin hink, suck jäkla ponny ;)
 
Nu ska jag dusch och sen dra iväg till Tierp för att handla mat och sen vidare till älskling och laga lite mat :)
 
Hoppas att ni får en härligt söndags kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0