Kall tävlingsdag på Gävle Fältridklubb

Igår var jag på gävle fältridklubb i kylan dock tävlade inte jag utan jag var hästskötare till min tränare som tävlade.
 
 
Riktigt kallt var det -8 grader( riktigt kallt när man inte är van ) ;)
 
När det bara var 5 minuter kvar tills att tävlingen skulle börja för dagen så började dom jobba på att få bort det hårde (som asfalt) underlaget på framridningen, lite dålig planeringen kanske så starten sköts upp 30 minuter och alla ryttare höll på frysa både fötter och händer av sig.
 
När väl tävlingarna drog igång så var väl banna lite bättre man fortfarande inte bra :/
 
Linda och Sune hoppade 105 och en 110 klass i dag felfria i båda klasserna och en 9.e plats knep som i 110 klassen. super kul :) !
Fina ekipaget
 
mitt i galoppombyte ;)
 
 
tar det säkra för det osäkra hoppa högt över ;)
 
 
 
Tog ett sista språng innan dom gick upp till banan 115 ligger det på , fina:D
Rosetterna kan man inte klaga på jäklar så fina dom var :)
 
En riktigt rolig dag fast att det var lite kallt vissa stunder men till 110 klassen var det skönt ute då hade det hunnit blivit strålande sol :)
 
I lördags var jag och Johanna in till stan i uppsala, jag SKULLE INTE HANDLA men det blev så tyvär ändå , ikea i uppsala är farligt :/ uscha.
 
sen på kvällen var vi hos mamma för att fira att hon har fått ett nytt jobb i TIERP :D Härligt och riktigt skönt för mammas del, slippa dessa tåg som är nästan alltid försenade och dom långa dagarna som blir.
 
Sen har jag mys med mitt hjärta, nu har han dragit iväg till Stockholm igen och jag hoppas att denna vecka går fort att det är snart torsdag igen <3
 
Första snön har också kommit och den ligger kvar än :O jäklar så halt det är på vissa ställen :/
 
Nej nu är dag dags att åka iväg och jobba, klä på sig ordentligt tror jag .
 
HA en härlig kall måndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0