Mörkret faller 2 oktober !

Ojoj stressiga dagar nu, blir mörkt redan kl 19, vad hände? :O
 
Både i dag och igår fick jag skynda mig ut på Figge en sväng innan det blev mörkt. Lite jobbigt denna årstid att jobba över :/ men det måste göras i bland-
 
I dag red jag på gräsbana hemma, är nog dags att plocka in hindren för säsongen. ( dags att målas igen)
Hoppade några språng på lång distans, få igång galoppet, inte sitta och hålla och hålla galoppen ända fram till hindret. det gick bra på lite lägre höjder men sen när vi kom upp mot 120 så ville jag gärna vara däe och plocka ändå :( Blivit en ond cirkel nu ! Men några språng fick jag till skapligt, med markbommens hjälp. sen på slutet när det var för mörkt för att hoppa så red jag ganska så länge och jobbade honom i traven. riktigt fin var han och arbetade på bra.
 
 
igår tisdags så red jag ut på figge skulle ta och rida igenom honom bara lite lugnt i alla gångarter efter som vi hopptränade i måndags, men det kunde jag ju glömma. Jäklar så stark och pigg han var, det bara löddra om hela hästen när vi skulle skritta av, han låg på hela tiden under ridturen och ville bara springa mera, från galoppen till trav när vi skulle sakta av så fort jag skulle lägga på skänkeln för att trava så studsade han bara på stället och ville galoppera. Längesen han var sådär nu. Lite kul ändå ;)
 
 
I morgon är det torsdag och min älskade goa kille kommer hem igen. Äntligen får jag vara med honom ett tag ;)
 
Längtar som en tok efter dig <3
 
 
Tomt utan våran skrikande tokiga katt <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0