100 % felfritt i går i Föreningen Storbyns Ryttare

 
vi började dagen med en 115 klass en bed A0 .Felfritt såklart då.
 
hade en mycket seg Figge kände inte alls igen honom visst brukar han vara "seg" på framridningen men aldrig när det kommer till när vi börjar hoppa fram. Aja vi gick felfria och hade en rätt så bra känsla ändå, bara att jag var tvungen att driva mera än bromsa ;)
 
 
 
 

 

Jag är inte alls bitter över att ha kommit precis utanför IGEN !! det är ju typ bara ett galoppsprång mindre :(
 
Bara att ladda om till 120 klassen efter det.
Bed A/A:0 med totalfel(innebär att man får fortsätta på omhoppning fast att man har fel i grunden)
första gången för oss med denna bedömningen, dock gick vi ju FELFRIA,VÅRAN TREDJE FELFRIA 120 nu :D Glad tjej :)
 
Fick tillbaka min heta häst till 120, men då vart han lite för på men vi kom runt felfritt och med bra svängar i omhoppningen (jag vågade lite)
Dock räckte det inte heller denna gång till en placering :(
Fina hästen kämpar verkligen i alla lägen, gör allt för mig denna dag<3
 
 
 Lite otur igen bara 2 sekunder från en placering, men dock är jag fruktansvärt nöjd över 120 rundan och att vi satt en nolla. :)
 
Min ängel<3
 
Nu taggar vi om inför helgens tävling på söndag igen :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0