Figges vecka

I torsdags var vi och tränade för Linda, bra träning men bra känsla. en lite för taggad häst bara in i trekombinationen men det löste sig till slut när hindren låg på 135 cm då lugnade han ner sig och hoppade rätt ;)
I fredags longerade jag bara honom lite lätt i trav bara för att han skulle jogga igenom kroppen.
 
Idag  red jag honom på gräsbanan hemma, dock stod han mera på bakbenen än var han var på marken, så det var en sån dag idag, hoppas att det gå över till morgondagen då vi ska tävla. Men han vart bättre på slutet när han märker att han inte kunde komma ifrån arbetet och att jag bara blir "tuffare" mot honom om han bråkar. Jag är inte rädd när en häst står på bakbena. ( min ponnys förtjänst ;) )
 
Så idag har jag smörjt igenom all utrustning och duschat Figge inför morgondagen.
 
Hoppas på en bra dag i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0