Helg igen och hästen motioneras som vanligt

 
 
Japp då var det lördag igen, skönt !
 
Lite Figge uppdatering först.
 
i torsdags fick han vila :)
 
I fredag(igår) så red vi ut i 1 h 20 minuter, mycket galopp framåt. Hade en riktigt fin häst :)
Idag red jag honom hemma på gräsbanan igen, samma hinder som förra gången fast med bett och graman denna gång,
Idag var han HUR fin som helst skulle kunna ha suttit och ridit i flera timmar om man fick ;) Han hoppade lugnt och stilla väntade på mig i alla språng, hettsade inte iväg, varken framför eller efter dom små hindren . Jag red mycket dressyr arbete innan jag började hoppa lite. Jättefin idag, jobbade på riktigt bra och lyssnade jättebra på mig.
 
efter att jag var klar i stallet så skulle jag börja göra iordning vinterhagen, trimmning stod på schemat. man hann bara komma 5 m sen tog tråden slut för att det var så igen växt :( att det kan bli så mycket över en sommar.  suck. så jag hämtade häxsaxen i stället och gick och klippte bort buskar och större ogräs i 1 h .

 
 
sen sprang jag .
Jag börjar sakta men säkert närma mig 1 mil, 15 dagar kvar ! xD
 
Nu ska jag nog ta och beställa en kebab och kolla på tv resten av kvällen.
 
ha en skön lördag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0