Helt fantastisk häst

I hela tre dagar nu har figge varit HELT otroligt fin att rida.
 
I torsdag när jag red hemma på gräsbanan, så var han hur fin som helst behövde knappt ta i tyglarna. Han lysande hur bra som helst bara på min sists. Jag satt på hans rygg och bara njöt. Vi red mycket dressyrvävningar och mycket öka och samla ihop. Hoppade även små hinder, som han även de gjorde galant så det blev inte så mycket hopp.
 
 
I fredags(igår) red jag ut på Figge, även då var han hur fin som helt låg kvar i alla gångarter och bara väntade på mina signaler för att antingen öka eller sakta in farten.
 
I dag lördag så red jag även idag ut, inte lika fin som dom två första dagarna men nöjd ändå. Regnade när vi red och då kan han inte riktigt konsentera sig men som sagt han var ändå fin.
 
Min fina goa häst <3
 
Idag har jag även hunnit med att stöda hjärtats hus och ordnat upp i hans garderob, sen får vi se om han märker att jag har städat och vikt kläderna åt honom ;) Jag passade på att göra det i dag när han stack ut till skogen med sin far för att röja lite inför jakt säsongen :)
 
Igår kväll så åkte jag till hjärtat efter att ha jobbat klart och fixat stallet klart. Handlade mat och åkte till honom och gjorde tacosgratäng, vart uppskattat och hjärtat sa att det var gott i alla fall ;) heheh
Har även fixat nya sängkläder, hur nöjd som helst med dom. Bättre/finare i verkligenheten än på bild :)
Hjärtat mitt<3
 
 
Nu ska jag väl ta tag i och städa detta hus(pappas) andra huset för dagens som bli städat. Undra om jag är för snäll egentligen? ;)
 
Hoppas att vi får en härlig lördags kväll :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0