Hoppträning för Lotta S.

 
 
Nu på kvällen har jag och Figge varit iväg på Lotta träning.
 
Första inne för denna termin, kände lite konstigt att träna inne allt kommer så snabbt, mörkret och kylan.
Vi började hoppa fram på trekominatioen, det skulle vara där 3 korta galoppsprång, i rytm.
 
sen hoppade vi det lite högre på 2 galoppsprång ca 10 m emellan.
 
Sen hoppade vi oxer oxer på båge lite tillbaka på 7 men för oss blev det 7 normala ;) Vi har fått en mycket kortare galopp nu;P
 
sen hoppade vi en liten bana, oxer oxer 6 galoppsprång( sväva svängen lite) trippelbarren snett igenom och sen trekombinationen som avslutning.
Hoppade banan fört en gång lite lägre vart mest flax , av och på hela tiden. INTE NÖJD. han stanna till och med på trekombinationen in.  
 
Höjde upp och då blev det helt plötsligt mycket bättre ridning och bättre tempo.
Sista rundan är jag nöjd med, det gäller att jag som ryttare sitter och "väcker" figge hela tiden nu fast att han är stark i munnen. Dag att lära sig att rida Figge på ett nytt sätt IGEN ;) haha under våra 2 år tsm så har vi inte hållit samma ridstil så många veckor alls, figge blir starkare i kroppen , orkar mer och blir mer lydig. Matte måste nu lära sig rida på ett nytt sätt, så får vi se hur länge det varar ;)
 
 
Nu laddar vi inför Avesta i helgen och hoppas på att Figge har lite mera energi , fast bara lite ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0