Hoppträning för Lotta S.

Igår var vi iväg på hoppträning för Lotta.
På framridningen så kändes Figge riktigt på plats han gjorde allt jag bad honom om,
 
Först började vi hoppa räcke räck , litet hinder 30 m i mellan vi skulle få in 8-9 galoppsprång ha hästarna på plats inte "sticka" iväg. Figge gjorde det hur enkelt som helst kändes som det bara var för mig att sitta där och hålla om.
 
sen hopade vi räcke oxer på båge 5-6 galoppsprång beror på vilken båge man tog. men jag skulle hålla mig till 6 då vi skulle "skola" Figge mera igår inför tävling. För framåt ridning kan vi ändå ;)
Vände även på steken och hoppade oxer och sen räcket.
 
Hoppade trippelbarren 26 m . 5-6 galoppsprång .
Tog även där ett mer och gick på 6 lunga språng.
dock kom vi jätte tokigt på trippen engång när den var lite högre och när vi kom till oxen så låg vi mitt i mellan ett galoppsprång, så då vägrade Figge faktiskt ganska så rejält. MEN FIGGE SKULLE ALDRIGA HA HOPPAT DÄR HELLER, för då hade vi hamnat vi mitt i oxen. så han gjorde HELT rätt ! Väldigt klok häst jag har. Matte måste bi bättre på att "tänka" om när det blir fel på en distans. Men när vi tog linjen igen så hoppade han hur fint som helst. Ingen skada skedd på min fina häst <3
 
efter det skulle vi hoppa bana men för min och Figges del så hoppade vi en linje och saktade av och sen vidare på nästa linje, därför att vi skulle hålla oss lugna och inte rusa iväg. som sagt gårdagens träning gick ut på att "skola" figge inför söndagens tävling. Tycker det var riktigt bra.
 
Riktigt nöjd med träningen :)
min goa prins<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0