Måndagen har rullat förbi i rasande fart. !

Jag har jobbat som vanligt, fick jobba i Östhammar idag så det är en bit att åka men det går bra.
Äntligen får jag köra min älskade Scania igen :D
När jag kommer hem så tog jag med mig figge på en 40 minuter springtur ca 7,5 km.
 
 
sen åt jag lite mat och satt lite vid datorn ( gjorde inlägget under om tävlingen igår) tvättade lite.
 
Efter det mockade jag stallet och pysslade lite där och sen började jag klippa Figge, tog ungefär 1 h att klippa honom ( halva benen och ansiktet lämna jag kvar)
Tyvärr gjorde jag ett misstag (alla göra vi misstag) som syns ganska så rejält på halsen på Figge, jag tog fel skär. ( ett par av mina skär går det inte att klippa med) självklart tog jag dom och hann dra två svängar innan jag märkte de, hoppas att hans päls växer fort nu igen. Men resten av kroppen är jag jättenöjd med, tycker att jag fick till det bra. som att jag inte är van alls att klippa.
så nu är figges täckes säsong pågång på riktigt. !
 
Efter det pysslade jag lite till i stallet, bytte täcken, undan med sommar täckena och fram med höst täckena.
 
Nu ska jag gå och krypa ner i sängen och ha lite måndagsmys med mig själv.
 
 
Justia en tvättmaskin ska hängas först sen får jag krypa ner. !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0