Tävlingen på Tierps Ryttarklubb sista för året ute.

då har vi gjort våran sista utetävling för detta år och nu går blir det inomhus tävling till april någon gång.
 
 
Figge kände okej på framridningen inte speciellt pigg eller slö, på framhoppningen hoppade han inte alls lika Flashigt (stavning) . man han hoppade ändå bra.
 
 
väl inne på banan så upprepade vi samma resultat som förra året på tirk, vi fick 8 fel i grunden. riktigt grova rivningar också, två räcken hade vi ner,  ett med fram och det andra med bakbenen. :/
 
 
Det kändes väldigt bra ändå, kanske inte lika mycket sug i hindren som vi brukar ha men han var med på det vi gjorde så jag vart så förvånad när två räcken föll ner, tycker att jag red honom bra och inte kunde ändra på så mycket.
 
Men som jag skrev om här för några dagar sen :
Såg detta kloka citat från Jens Fredricson, tål att upprepas: "- Skyll aldrig på hästen – dess prestation är resultatet av ditt arbete. Antagligen hade du för bråttom igår, eller så red du ofokuserat i förrgår och därför gick det inte som du hade tänkt dig idag. Respekten för hästen uteblir i samma stund som vi lägger skulden på den för att vi själva gjort ett dåligt jobb.” /Jens Fredricson
 
Jag har inte "hunnit" ridit Figge ordentlig veckan innan så, men även sånnhär "rivningar" gjorde han i våras på en tävling och då var det för att han satte bytte päls och det gör han väldigt mycket nu också så.
 
Efter tävlingen hade Figge fullt med tjejer runt sig som bara fokuserade på honom och servade honom så jag tror jag trivdes som fisken i vattnet även om inte resultatet blev det bästa för dagen så ska väl prinsen ha all uppmärksamhet ;)
 
Nya tag i Avesta nästa helg igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0