fredag till onsdag

japp bloggen har kommit lite på sidan av igen, fy på mig!
 
 
i torsdags, dagen då hjärtat kommer hem :D
jobbade till 16 tiden efter det så tog jag med mig Figge till lundsved och red på volten där, fin Figge . lyssnade bra men lite töntig för vissa saker vid sidan av banan så kan kunde inte koncentrera sig så bra ;)
På kvällen när jag kom hem till hjärtat så möttes jag av presenter :D <3
sjukt finns blommor, fint halsband och precentkort för att köpa lite kläder fick jag :D <3
Fredags så jobbade vi bara till 10 efter det skulle vi ha åkt på begravning men pappa var för dålig för att orka sitt i kyrkan(förkylning) så vi vart hemma. så jag tog tag och rensade stallet, tog en långtur på Figge, mycket galopp och fort gick de ;)
fick en snabbis med tacosmys med hjärtat som bara var hem och vände, jag städade huset och altanen . lag mig tidigt,
 
Gick upp redan vid halv 6 i lördags för att följa med Linda och Dylan till Fältis på deras FÖRSTA riktigta tävling :D
var ett tag sen man stod på sidan av banan , men sjukt kul och hjälpa Linda och Dylan :)
vilken stjärna :)
såklart en felfri runda och rosett fick dom, i 90 cm klassen. han hoppade som en stjärna :D
 
Väl hemma igen kl 10 ;) så gjorde jag klart mitt stall, red Figge. Travade bara ut för att han skulle få röra på sig, smörjde alla saker.
För at sedan dra vidare till Tierp och fixa det sisat inför kvällens firande med alla på mammas sida :)
Vart en sjukt trevlig kväll. tack bästa ni <3<3
fick en grymt fin "blomma" av stora syster och pelle :D
 
söndag: ny dag och klockan ringde 7,00 för att åka iväg på tävling igen dock skulle jag och Figge tävla denna dag :) Som jag redan har skrivit om längre ner på bloggen :)
The Fighter Vg <3
 
Måndag: Hjärtat drar iväg till Stockholm igen :/
Jobbade själv hela dagen, efter jobbet så red jag Figge, väldigt pigg och fräsch. fixade stallet och lagade mat.
 
I går tisdag så var det jobb som vanligt ;) hemma på kvällen så fixade jag stallet, figge vila då det regnade ute. lagade mat, hängde och vek tvätt.
 
geggig grusgrop. lastbilen blir skitig :/
bytte däck på min bil också,
Ryttareliten var på tven igår, sjukt bra program hoppas verkligen att det kommer tillbaka. Älskar Lisen och Peder.
 
I dag onsdag så har jag jobbat som vanligt som alla vardagar ;)
efter jobbet så red jag Figge, otroligt pigg, red honom med tredelat beby pelham, aldrig mer säger jag xD herregud så tung i munnen han blev :P
Nu på kvällen har jag kollat på Sveriges yngsta mästerkock så jäkla duktiga barnen är, jag känner mig så total värdelös på att laga mat efter detta ;P
Långt inlägg med mycket bilder som tur är :D
Nej nu är det dags att sova, natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0