Hoppträning för Lotta S.

Igår åkte vi och hoppträna. Så jäkla härligt att träna ute nu :D 

Figge kändes hur fin som helst från början till slut. Lite övertaggad i början när jag skrrittade runt. En häst brallade i hagen intill och Figge HÄNGDE på herregud det har han aldrig gjort förut xD där fick jag ;) 

Åter till träningen vi började hoppa fram på en upphöjd bom tre KORTA galoppsprång till ett räcke. Figge satte det hela tiden han väntade så jäkla fint på mig och sprang inte iväg. 

Efter det hoppade vi räcke räcke 2 korta galoppsprång . Superfint .

Sen en oxer på volt lands rätta upp sig ha koll på sakerna och byta varv. 

Sen hoppade vi igenom en kombination men 1 kort (otroligt kort) galoppsprång räcke oxer och sen 5 korta galoppsprång till en oxer. Herregud som han väntade hela tiden. Inget ryck eller slit. Fina och mjuka förhållningar och han lyssnade direkt . ! 

Sen satt vi i hop detta till en bana. 

Upphöjd bommen 3 galoppsprång räcket, sen räcke räcke 2 galoppsprång och den kombinationen men räcket 1 galoppsprång oxer och sen 5 korta galoppsprång. 

Banan kanske låg på 120-140 :) 

Som han hoppade det är dessa träningar och denna känsla man slitet för varje dag! 

Hoppas att denna känsla håller i sig till på söndag ;) 

Öser kanske lite väl mycket beröm över min häst och "skryter" men denna känsla har vi jobbat för i 3 års tid så det är otroligt skönt att det börja släppa rejält nu och vi har hittat en annan ridning :) 


Bara min nu och för alltid ❤️ 
Du ska bli gammal i mina ägor, du och jag mot världen ❤️❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0