Tävling på Gävle Fältrittklubb i går söndag.

Tävling igen äntligen :D
 
 
Vilken otroligt fin häst jag hade på framridningen och framhoppningen :D
 
Först ut för dagen så var 115 klassen, 4 fel i grunden
lite klurig bana. Första hindret stod gömt och väldigt konstigt placerat. sväna i från läktaren och så två galoppsprång så kom hindret. Så det rev vi tyvär. Figge hann inte uppfatat det kändes det som :/
 
Super nöjd med resten av banan. Så jäkla surt att riva första hindret. Det får man bara inte riva. Men jag hörde att MÅNGA rev eller var i det hindret. (så det var tur)
 
Sen körde vi en 120 klass med, 4 fel även där. (ryttarmiss)
Super fin på framhoppningen, taggad med lagom.
Hoppa kan han ;)
Jäklar vad han hoppa fint på varje hinder utom det vi rev. Hinder nr 8 faller och det är mitt fel jag skulle ha tagit ut bågen mera. nu kommer vi i obalans och för nära,. Sur på mig själv. Men super nöjd med min häst.
Känns så himla lätt :D
 
Nöjd med våran 4 fels dag ändå :)
 
Ett stort Minus för dagen är att:
- dom var väldigt sega, tog lång tid innan dom gav startsignal
- man hör inte på framhoppningen vilket nummer det är på banan, då framhoppningen är en bit ifrån.
- dåligt med parkering
 
Pluss:
- Otroligt fin hinderpark
- stort och bra framhoppning, ingen trängsel där inte. Bra underlag.-
 
 
 
Nu taggar vi för nästa helgs tävling :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0