5 dagen som sjukskriven

 
 
jaha ja snart en vecka sen våran olycka hände.
 
jag håller på att bli tokig för att jag inte kan göra något, jag har otroliga människor runt om mig som sköter allt i från mockning till ridning jag behöver inte göra ett dugg, men jag tycker att det är as jobbigt att bara stå och kolla på. Andra gör "mitt" jobb. Men är så otroligt tacksam för alla som hjälper mig.
 
I går torsdag så började jag dagen med en timmes promenad sen plockade jag upp lite äpplen, rensade grusgången lite, lagade mat, läste bok och lagde mat tills hjärtat kom hem och allt sker med en hand eller den skadade handen i stilla läge.
dock såg jag nu att det fanns lika många äpplen igen på marken xD
 
resten av kvällen i går så hälsade vi på hjärtas kusin och sen en sväng till mamma och fika lite. så jag inte behövde åka till stallet för insläpp(självklart skulle mamma eller hjärtat varit med) .
 
Sen somnade jag ganska så ovaggat.
 
Figge öga börjar se bättre ut, svullnaden har gått ner nästan allt nu så det är otroligt skönt. och 1 vecka kvar med "plåstret" .
 
i onsdags så sov jag nästan hela dagen, var en sväng till sjukgymnasten men annars så sov jag. Hos sjukgymnasten gick det bra, jag fick övningar och att jag inte skulle använda mitellan så mycket, knappt någon ting. mest när jag går och är bland folk så dom "ser " att man är skadad. ;)
usch sjukt less på detta, jag vill jobba tjäna pengar, jag vill rida, jag vill tävla, jag vill vara oberoende av alla runt om :( så less. och så är jag minst sjukskriven 3 veckor till. en hel J'vla månad :'(
 
nu ska jag snart till stan med Johanna och hämta upp ett par skydd som jag har köpt till figge. fördriva dagen lite i allfall.
 
ha det bäst . <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0