Lite uppdatering då

 2 dagars hoppkurs i helgen då. 


I fredags så åkte vi iväg på hoppningen . Figge var fin . Det var mycket bommar och mycket att ha kontroll hela tiden. Mycket linjer, jobba med galoppen . 
Kom hem bra sen i fredags, tog in alla hästar och fixade lite till dagen efter . 

Lördagsteäningen började hur bra som helst. 
Hittade verkligen alla avstrångspunkter, hade bra tempo och Figge vara bara så härlig att rida 😍


Men så hände det som inte får hända , vi skulle hoppa banan en sista gång. Jag och Figge kommer mot en oxer och sen så bara kraschar vi rätt in i den :/ 

Figge tar emot sig med huvudet och får ett djupt sår över ögat och jag ramlar framåt och bryter nyckelbenet. Jag fick åka ambulans och Figge fick en genom gång av veterinären . Vilket jäkla avslut på så bra träning :/ men det kan hända den bäst. Jag/vi hade tur, våran omkullridning kunde ha slutat betydligt värre :( 



Bröt som "tur" var vänster . ! 
Men jag kan absolut inte göra mycket alls själv :/ så jäkla värdelös måste ha hjälp med allt. Förutom att gå på toa ;) 


Figge är lite svullen och tejpad över ögat. 

Jag och mamma mest mamma så klart longerade honom i söndags och vi märkte inget alls sen lördagens krasch så det var riktigt skönt . 

Jag har även fått lite godsaker av herr och fru Wickman. 
😘

I går måndagas så handlade typ hela dagen om att få tag på olika veterinärer . 
Figge fick vila .

Idag tisdag så har jag betalat räkningar (fattig igen ) 🙈 haha på morgonen. Efter det kom Cissi och red Figge lite i spöregn ;) 

Red honom bra men det är ju alltid svårt att rida andras hästar när ägaren står och tittar på sidan ;) haha nej då . Cissi ska rida Figge några dagar o veckan tills jag kan rida igen . :) 

Nu ska jag vila och kolla på dressyr ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0