Lördag, söndag, måndag

Lördag: 
Gick upp i skaplig tid för att hinna med allt under dagen innan jag skulle jobba kväll :)

Jag red Figge direkt på morgonen, han fick ett pass på ridbanan. Jobbade mycket på volt och över ett litet räcke på mitten . I början gick det bra men sen tror jag att han blev lite trött på slutet ;) 

Efter stallet som var klar vid 1 tiden så möttes jag och hjärtat upp för att åka till mamma och hälsa på lite . 

Vid 16 tiden var jag åter tillbaka vid stallet för då skulle Figge gå lite massage . Och som han njöt. Jag fick med mig några övningar som jag ska göra varje dag innan och efter ridpasset . 

Sen direkt hem för att äta och duscha , för att senare åka till jobbet kl 18 . 

Jobbade fram till 04 ungefär. Gick riktigt bra att jobba , kul me :) 

Söndagen så sova jag till 10 den blev jag väckt. 

Åkte direkt till stallet för en lugn skrittur på Figge barbacka ,  vi skrittade lite där Figge fick även tänka på vart han satta fötterna . Bra att han får tänka lite me :)

Sen hem för att se vad som behövdes handlas, efter handlingen så gjorde jag efterrätten till kvällens middag. Vi hade sällskap av Johanna och macke mycket trevligt och jag hoppas att maten och efterrätten smakade bra ;) 


Sen kan man säga att det var tack och god natt för min del , bra trött ;)

I går måndag var det återigen dags att sätta sig bakom ratten på lastbilen . En lugn dag på jobbet. 

När jag kon hem så lagade jag mat, efter det stack jag till stallet och longerade Figge i ca 30 minuter . Mockade och släppte ut alla hästar. 


Väl hemma så bytte jag om för att springa , det vart 4 km och det kändes väldigt lätt och enkelt att springa de. Får se var jag tycker imorgon ;) 

Idag tisdag så är jag i Östhammar och jobbar, just nu har grävmaskinföreren möte Så jag jag lite "hål timme" därför passar det bra att skriva lite här så länge. 


Det var lite och skriva men men , mer bilder i nästa inlägg jag lovar ;) 

Ha en bra tisdag :) 

PS börjar bli kallt nu på morgona , 10 pluss ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0