Onsdag och torsdag dagarna ramlar iväg

Jaha så blev det inget skrivet här igår , fy på mig ! 

I går onsdag så jobbade jag som vanligt 


, jobbade över så efter jobbet handlade jag till att göra pasta sallad. Gjorde den sen åkte jag iväg till mamma skulle "bara" hämta ett paket men blev kvar där ett tag. Då efter 20 så åkte jag därifrån och då kändes det sent att rida så Figge fick stå. Och tur var väl dr för att när jag kom så hed dom precis blivit utsläppta efter dagens skoning, så Figge hade inte alls någon lust att komma in han vände på hovarna och gick åt andra hållet när jag kom 😔 men men som tur hade jag innan bestämt att han skulle så , så hans förlust tt han inte kom in som att han skulle få mat bara 😉

Sen när jag kom hem var klockan sen så jag duschade och lag mig för att sova . 

Idag torsdag har jag lagt asfalt hela dagen, både lagt asfalt och åkte fram och tillbaka till Gävle från Östhammar . Det tar sin lilla tid 

Några som håller på att vakna och ska hämta asfalt ;) 

Lite trångt idag på vissa ställen ! 

Väl hemma så bytte jag om på engång och cyklade till stallet (benen var bra slut ) 

Väl i stallet så ville inte Figge komma in idag heller men idag väntade jag ut honom, jäklar vad han sprang . Uppvärmd och klar ;) haha han fick igång alla hästar 🙈

När jag väl hade fått in honom så gjorde vi oss ordning för att rida lite på volten . Ställde först fram två hinder så man kunde rida på en åttvolt . 
Hoppade lite lågt, men det ville inte Figge var nästan omöjligt att rida emot hindren . Höjde upp lite till 120 gick betydligt nätet och rev gjorde han inte heller ;) 

Sen byggde jag om igen till en kombination på ett galoppsprång och jäkla vad han hoppade 😍 

Höjde upp oxen rejält sista gångerna och som han flög över :D 

I love this feeling, My horse is back agen !!!! 

Lite högt tyckte även jag idag , haha Gud vad man tappar höjden på engång när vi inte har hoppat ordentlig sen maj. 

Gjorde ordning i stallet och sen cyklade jag hem till hjärtat, nu ligger jag i sängen nyduschad och ska sova . Asfalt imorgon igen så klockan ringer tidigt . 

Ha det bäst ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0