The Fighter vg

Lite Figge uppdatering :)
 
vi kämpar på bra med igångsättningen trotts värmen.
 
I onsdags så hoppade vi lite på ridbanan, gick riktigt bra tills jag höjde upp krysshindret till max och skulle styra på de, av någon anledning så hatar figge kryss hinder när dom blir för höga och vill då inte ens styra emot dom. knäppa häst efter något försök fick jag även över honom men språnget blev inte bra xD
resten av hoppningen hoppade han riktigt bra och var riktigt fint, hoppade hela 70 cm ;)
 
i går torsdags så red vi ut, efter ett gigantisk regnväder så min ridtur blev inte som planerad då våran stig låg helt under vatten där jag tänkte galoppera :P men men :)
 
i dag fredag så red vi ut, vart lugnt i början bara komma igång i kroppen och sen körde vi mycket övergångar från skritt till galopp och tvärtom och även trav till skritt. funka hyfsat bra i galoppen men i traven gick det minde bra när jag ville sakta av och ha honom i form vid avsaktningen, men men vi över på vidare.
Vi red i ca 1 h . bra svettig blev min polle :)
 
 
resten av dagen idag har jag hängt vi mammas pool så himla skönt :D
älskar detta :D
 
ha en bra fredagskväll :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0