Blev en lång sovmorgon

 
I dag sov vi ganska så länge fram till kl 10 och från sängen drog vi oss till soffan och lag oss där och kollade på film fram till halv 12 .
 
sen tömde vi vardagsrummet på saker och hjärtat började riva tapeter.
 
jag åkte hem för att rida min häst och göra klart stallet.
 
Figge var väldigt pigg idag, herregud det är som om han skulle ha en raket i bak. Har nog aldrig upplevt att han har varit såhär "vild" så länge.
 

Vi var när att go omkull i ett dike idag, var faktisk lite läskigt. Min lilla MAN har väldigt temperament så om han inte vill så vill han inte. så idag när jag skulle få honom till andra sidan av vägen så kastade han sig i stället rätt ut i diket och var millimeter från att gå omkull men lyckades som TUR var komma på fötter igen och upp på vägen. Efter det skötte han sig bra, eller ja det gjorde han väl innan med tills att jag säger åt honom att göra något han inte vill ;)
en envis, temperamentsfull och energi rik pålle :P
1 h var vi ute och han var lika pigg efter ändå :P
 
Sen gjorde jag klart stallet.
 
Nu har jag ätit lite och ska hoppa snart in i duschen.
 
Innan jag åker hem till hjärtat igen.
 
Ha en bra söndag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0