Första tävlingen för året gick på Lurbo :D

 
I lördags så var vi iväg på årets första tävling, blev en LÅNG dag åkte hemifrån kl. 9 och kom hem 21 på kvällen ;)
 
Vi började året med en 110 klass reg.
 
Figge var hur fin som helst på framhoppningen, hittade verkligen varje språng till hundra % men sen på banan så var läktaren och endel hinder stöd riktigt läskiga tyckte figge ;) haha
 
Han var lite övertaggad tror jag men jag är otroligt nöjd, vi kom på 5:e plats. Omhoppningen var väl inte optimal för våran del då vi gillar omhoppningar med mycket galoppsträckor men i lördags var det omhoppning med väldigt mycket snäva svängar men vi klara det galant tycker jag :D
 
Här är 110 filmen :)
http://www.youtube.com/watch?v=J8gS7BoMHPU&list=UUn8ctYpNA15d6jttxzXy6Gw&feature=c4-overview
 
 
min fina underbara häst :)
 
innan 120 klassen så vet. besiktade vi honom och tillbaka till transporten så gick figge men mig men han gick och tiggde lite av mamma ;)
<3
 
i 120 klassen då, sent på kvällen startade vi halv 7 på kvällen tror ja :P
 
en annan figge på framhoppningen, kändes seg och trött hittade lite lägena på hindren, tur att lotta var på framhoppningen samtidigt.
 
väl innan på banan så gick allt så jäkla bra förutom på ett hinder och det är 3:an vi river han får riktigt inte med sig sina bakben. Inget att hänga läpp för. SÅ jäkla fin han var att rida jag bara älskade det. :D
 
Här är 120 rundan :
 
jag är sjukt nöjd med tävlingsdagens till 110 % .
 
stort tack till min älskade mamma som följer  med mig och Figge, utan dig kan vi inte tävla . <3
 
<3
Fint underlag i Lurbo i alla fall.
 
Nu laddar vi om till helgens tävling i Bollnäs :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är så duktiga <3
Kram mamma

2014-02-04 @ 17:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0