Tävling på Bollnäs Ridsällskap

 
Igår var vi i väg och tävlade i Bollnäs årets andra tävling.
 
Vi började med en 120 klass. 4 fel
fin häst på framhoppningen hittade bra lägen.
 
Inne på banan var han superfin.
Tyvärr rev vi innsprånget i kombinationen, kanske kom lite för nära. Men inga större fel varför han rev.
Han är så jäkla rolig att tävla på nu, vilken energi han har och så lättriden, både framåt och få tillbaka :)
Jag är nöjd med denna runda. som sagt inga större fel varför han river. Vi kommer igen ;)
 
Andra klassen var 125. A0 8 fel
Våran andra 125 hittills i "karriären" ;)
 
vart inte så långt i mellan klasserna så jag hoppade bara fram lite lätt så han var varm i kroppen igen, riktigt fin på framhoppningen.
 
Inne på banan kändes allt bara så jäkla kanon. som han hoppade och som han var med mig hela tiden.
2:an kom vi för nära och sista hindret tar jag på mig helt själv då jag hann inte räta ut honom innan språnget då han fick hoppa som en banan, men han gjorde det bra ändå fast bommen föll.
som att det var en A0 så testade jag att svänga mera än jag brukar våga göra ;)
Och vilken tid vi fick :D
Hon som vann fick 54.41 och tvåan fick 58.93 och JAG fick 55,14 så alltså vi hade tagit andra plats om vi var felfria. Så jäkla glad över min fina häst :D
Den kändes "lätt" att tävla i går, så himla skön känsla allt bara flöt på.
 
Nu en månads uppehåll på tävling innan det drar verkligen igång på allvar :D
 
supernöjd ryttare <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0