Torsdag och hästens dag ;)

 
 
i går torsdag så vart det en riktigt hästdag :)
 
Började med att åka till ridhuset med Figge, Linda och Dylan. Vi hoppade lite och min häst hade galet med enegi, hur het som helst ;) Det blir bra med två dagars hoppträning nästa vecka :P
Han hoppade bra men med mycket fart. Lite för fort. Lindas kommentar: Tränar ni på omhoppning ;) haha
Hindren slutade på ca 125 . kändes ändå enkelt :)
 
När jag kom hem så äta jag lunch och vek lite tvätt innan jag skulle åka till Lundsved och rida sista hästen för dagen :)
 
Amos stod på schemat, red ut med Linda och Sune :) Väldigt pigga och glada hästar i galoppen. Blev lite luftsprång och bockningar ;) Härlig ridtur :)
 
När jag kom hem så sprang jag med Kitty hela 4 km och hon hängde på hela tiden. stannade inte en ändå gång. hoppas att hon fortsätter så, så får hon följa med mig mera gånger. Jag hatar när hon ska stanna och lukta och kissa varje meter, men som sagt inget sånt i går :) sprang bara på 1 minut längre tid med kitty som när jag springer själv :)
 
Avslutade dagen med att åka hem till hjärtat, som äntligen har kommit hem. vi åt våfflor och myste framför tv :)
 
Nej nu är det dags att ta tag i dagen, snön yr ute och vi får se hur många hästar som bli ridna idag , men först ska jag plugga lite :)
 
Ha en härlig fredag :)
 
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0