Första träningen detta år för Lotta S :D

 
I går var vi i väg till klubben för att hoppträna för Lotta, första för i år och det gick superbra.
Ibland undrar man vad man håller på med när det är 17,5 minus ute och man ska träna. På med kläder bara ;)
Tillbaka till träningen då, vi började med att trav på volt över bommar och skulle samla upp och flytta dom ut till spåret direkt efter bommarna. Gjorde det i båda varven vårat bästa varv var vänster varvet då fick jag verkligen igenom honom :)
 
Sen bytte vi volt och tog galoppbommarna i båda varven, figge var lite väl het och det gick fort igenom serien. Hittade ganska såbra språnget in men han ökade bra ändå ;)
 
sen började vi med travbommarna direkt in i galopp och tog räcke räcke snett igenom och sen skulle vi skritta innan spåret började en utmaning för oss men efter några gånger gick det bra trots allt ;) Dock tog vi räcke räcke som studs en gång vete sjutton vad som hände men men min häst kan allt ;)
 
Sen gjorde vi galoppbommarna och sen vända snett igenom och ta räck oxer och samma sak där skritt innan spåret börja. Gick bättre där. Jag måste dock tänka på att vänta in språnget inte "skjuta" i väg Figge. VÄNTA på språnget. Han hoppade riktigt bra när jag väntade på språnget, hoppade fint.
 
sen till slut satt vi ihop detta till en evighets bana, travbommar galopp räcke räcke galoppbommar räcke oxer och sen trav , travbommar och så vidare . Första varvet var väl sådär:/ men sen andra gången gick det betydligt bättre, han var taggad man ändå följsam,
 
jag är riktigt nöjd med träningen igår, Hästen var taggad men jag kunde inte ha förvännat mig annat då jag har varit sjuk i över 1,5 vecka lite ridning. och bara ridit honom ordentlig dom senaste 2 dagarna .
 
Kul att kunna rida ordentligt att hästen inte var rädd för varje hörn som han är i det andra ridhuset jag rider i till vardags ;) haha
 
 
Nu jobbar vi vidare :D
 
Ge mig sommar nu :D !!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0