Hoppträna för Linda igår

 
det var verkligen superkul att träna för Linda igår, har saknat det !
 
 
vi började med att rida över galoppbommar på volt där fick vi verkligen arbeta med att ha större galopp, har mest suttit och nött i samlad och kort galopp, nu fick vi verkligen arbeta oss framåt. Väldigt nyttigt . !

sen började vi med att hoppa två räcken på böjt spår efter varandra, Figge hoppade riktigt väl första gången över räcket så jag hade nästan svårt att sitta kvar ;)
Hoppade denna övning åt båda håller, det gällde att ha trycket kvar i svängen och inte tappa forten . i vänster varv hade jag lite svårt att komma rätt men fick jag göra om det några gånger så satt det sen ;)
 
 
sen hoppade vi långsidan med räcke, bom, räcke, bom,räcke, bom, räcke , han hoppade väldigt bra in på dom två första men sen gick det snabbt men han hann med och se vart han skulle sätta fötterna ändå ;) Riktigt nyttig övning för oss och speciellt figge för här får han tänka helt själv och jag ska bara lägga handen och vara mjuk.
räckerna kanske slutade på 110 typ. man ska inte göra denna övning för stor den är svår ändå och jobbig.
 
Var supernöjd över Figge och allt kändes verkligen toppen.
 
superkul att träna för Linda A igen :D
Idag longerde jag figge i 20 minuter i trav bara :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0