Ridhustripp

 
Nu på morgonen har jag och Figge varit till ridhuset, dock var vi inte själva idag utan som mest var vi 6 st i ridhuset samtidigt. Så lite ändrad plan på det jag skulle göra men hann hoppa eller ja det jag ville i alla fall :)
 
Började passet som vanligt med att hålla figge bara i balans så gott det går med detta envisa hörn i ridhuset, jag blir tokig på figge snart ;)
 
Sen körde vi mycket travbommar och travhoppa komma tillbaka och travhoppa igen.
 
Just för att stärka Figge och att han verkligen ska vara på plats och vänta på mig och lyssna tillbaka till nästa travhinder när vi har landat i galopp efter förra . Han gjorde det bra.
 
Jag red på ponny hackamore idag och då får jag jobba lite mera än när jag rider på det skarpare, men det visst jag ju om och det var därför jag tog det. för jag vill verkligen att det ska funka att rida på det med. Så jag kan "spara" det skarpare till tävling och hoppträning.
en så länge har mammas och Figges deal på nyår håligt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0