trött i mössan

 
Oj vilken händelserik dag :D
 
som jag skrev tidigare så hämtade jag spån på morgonen, fixade stallet klart efter det sökte jag lite jobba innan jag lagade lunch till snickarna som är här och jobbar, efter det drog jag en vända ner till Tierp för att fixa lite saker. Hem igen och målade i någon timme.
 
sen vid 16 tiden red jag ut på figge innan det mörknade, han var riktigt pigg och framåt låg på som sjutton men jag fick verkligen igenom honom jobb mässigt, han var riktigt fin halva vägen hem. Släppte lite fast att jag valde att ha ett högre tempo i alla gångarter idag igen men med ett väldigt tryck i galoppen då vill han gärna springa fortare framåt men det fixade sig till slut och han kom tillbaka men ändå tryck i rumpan ;)
 
Efter ridturen så gjorde jag mat, kastade i mig maten för att åka iväg och rida häst nr 2 för dagen.
 
Sune är andra gången jag rider honom, red honom på volten idag tsm med Linda och Dylan. Idag försökte jag bara sitta och hitta alla knappar på honom, Lite annorlunda att rida än min lilla häst som ligger på, Sune får man vara mera aktiv på för att ha ett bra tempo. (som jag inte är van med) ;) En riktigt trevlig häst :)
Linda och Sune i höstas. :)
 
Nu är jag nyduschad och har precis kollat på farmen, jäklar vilket gäng det är iår alltså ;) hahah
 
Nu ska jag kolla lite på datorn och sen sova :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0