The Fighter VG är åter igen på banan :) <3

Äntligen, i fredag var jag och Johanna med Figge till Mälnakleniken i Sigtuna, ( kan verkligen vart rekommendera dom och även min bästa veterinär Håkan. Hur bra som helst och trevlig)
Han gick igenom alla böjprov utan problem. Så nu ska han sättas igång igen och magen ska bort :D
 
 
Så i lördags morse gick jag upp för att rida min fina häst, varmt och skönt var det men. verkligen övertaggad häst som inte ville skritta alls;) hehe tårarna kom faktiskt när jag red :) <3
Nu ska han skrittas i 2 veckors tid och sen ska trav och galopp läggas in. om 2 månader är det tänkt att vi ska vara på tävlingsbanan igen starkare än någon sin tillsammans :D <3
 
Så alla som känner mig vet att jag satt mig på engång och planerade våra tävlingar framöver om allt går som det ska ;)
 
Så tävlingarna som är planerade :
 
v.35 31/8 Föreningen storbyns ryttare 110 och 115 (anmäld)
 
v.36 6-7/9 Gestrike sportryttare lördagen: 110 och 120 och söndagen 120 (anmäld)
 
v.38 21/9 Tierps ryttarklubb söndagen 120 (och 130 om allt känns bra.)
 
v.40 3-6/10 Gävle Ryttarsällskap
 
v.42 18/10 Antingen Falun eller Gävle fältrittklubb ( beror på hur allt känns)
 
v.44 1/11 Märsta eller Hamre
 
v.46 14-16/11 Högbo ridklubb
 
v.47 23/11 Heby ryttarförening
 
Nu ska hästskötaren mamma godkänna detta med ;) ;) ;)
 
Jätte tråkigt att vi missar kråkhoppet :/ men jag väljer att skynda långsamt. Sen som ni ser väljer jag att gå ner till 110 igen 2 tävlingar för att just bygga upp oss bättre.
 
Så nu är vi på banan igen :D
en törstig häst efter skrittpasset idag, hade inte tid och vänta på att jag skulle fylla på klart , hjärtat mitt :D <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Antecknat och klart <3
Kram mamma

Svar: Kanon bra mamma 😍👍
Matilda Wiberg

2014-07-06 @ 21:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0