Tävling på gestrike sportryttare

Började dagen med en 120 klass, bedrövligt reslutat 16 fel. Tar på mig allt själv sen när vi fick stoppet(som var mitt fel) så tog jag mig tid att klappa om Figge och sen tog vi sista tre hindren och som han hoppade :) 

Debut i 130 klass för oss, började katastrof på 1an så vi "hann" inte bli klar till 2an så ett stopp där(Figge gjorde helt rätt att stanna) sen hoppade han superfint och högt tills vi kom till sista linjen som jag som ryttare bommade helt så det resulterade i ett stopp på 11an och sista hindret (även där rätt beslut av Figge att stanna ) 

Men jag är otroligt stolt över Figge i 130 rudan , nu ska bara ryttaren lära sig attrida  otrdentligt så blir det här skitbra :D 

Nu biter vi ihop och kommer igen ;) 


❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0