Figge uppdatering

oj veckorna går fort och bloggen hinns inte riktigt med.
 
I tisdags var jag och figge på hoppträning, mycket lydnadsövningar stod på schemat. vi fick kämpa lite hårdare för att hitta den där större galoppen. 
vi började med att travhoppa tre bommar i trav och sen ut över en oxeer. han väntade på mig bra och hoppade fint.
gick sedan vidare till att hoppa upphöjd bom 5,5 m räcke 5,5m upphöjd bom. fick jobba lite mera på denna övning. min häst har lite bråttom i bland ;)
sedan vidare på bom räcke bom bom räcke bom. 3 m i mellan allt , galopp in då såklart. hoppade riktigt fint.
 
sista övningen innan banan var oxer 17 m ( 4 glopp) räcke 7 m oxer . hoppade riktigt fint.
 
lag ihop alla övningar på slutet till en bana som han hoppade bra .
 
i onsdag fick figge longera  av sig lite, jobbade på bra i traven. longerade i ca 25 minuter.
 
i går torsdag så vart det hoppträning igen.
en riktigt bra träning, hela passet jobbade vi med att han skulle hoppa lugnt och fint. hoppa runt. gick ´riktigt bra.
 
vi hoppade huset fast i en annan ordning än denna :) vi hoppade 5, 4, 3,1, 2, 3,4,1
 
 
nöjd med denna träning :D
 
i dag fredag tog vi en efterlängtad uteritt, blir inte så många nu när mörkret är här kl 16 på kvällarna. fin men riktigt pigg häst ;)
 
ps vi saknar våran fina stallkatt Tarzan, otroligt social katt som gillar att prata och kela. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0