hinner inte riktigt med allt

 
 
Jag vill blogga varje dag, men ibland räcker inte tiden till alls.
 
Tisdag:
Jobbade med att lägga asfalt hela dagen i uppsala.
 
När jag kom hem så lagade jag mat och sen vidare iväg på hoppträning, gick riktigt bra och börjar känna mer och mer att vi hittar tillbaka till vårt team eller mera åt min sida, Figge är en stjärna och jag måste bara lite på honom.
 
Vi började med att hoppa en linje på 6 galoppsprång räcke oxer, men dom två första gångerna fick vi ta det på 7. men sen fick jag verkligen kämpa med att hålla figges galopp stor och luftig för att räcka till på 6 galoppsprång, men vi klara det och det kändes bra. Måste våga galoppera, hjälpa min häst.
 
sen hoppade vi på en böjd båge på medellinjen oxer oxer, ta ut svängen till väggen och sen vända in och hoppa den andra oxern.  fick alla språng väldigt bra, dock backade jag någon gång men figge hoppar bra ändå. <3
 
sen hoppade vi räcke snett igenom 5 galoppsprång till oxer 1 galoppsprång räcke. svår övning då kombinationen stod vid väggen och hästarna brukar back av när hindren står för nära väggen. Men fick till det bra och jag måste lära mig att korta vägen för att figge ska räcka fram om jag inte har en stor galopp på honom :)
 
Sen lag vi till allt till en bana, långsidan först räcka 6 galoppsprång oxer, gällde att ha dom riktigt igång från början. annars blev det långt. vände sedan snett igenom oxer oxer på medellinjen men med sväng ut mot väggen ;) vände tillbaka snett igenom och tog räcke 5 galoppsprång på böjd spår räcke. sen avslutade vi med räcke snett igenom 5 galoppsprång kombinationen. Banan låg allt mellan 110 från första hindret till 120.
 
Fick en riktigt bra känsla och figge hoppade så väl att man glömmer bort sin sitts ibland ;)
 
 
I onsdags:
jobbade i uppsala igen och lag asfalt.
 
åkte direkt från jobbet till stallet
  vi  red ut, hittade en ny fin ridväg med en väldigt lång raksträcka. :D GAlopp blev det där ;) Figge var riktigt fin.
 
sen mockade jag och fixade stallet klart för att sedan börja välta ridbanan tog 2 h att välta till den, men jäklar såå bra det blev :D hoppas att det håller bra nu. riktigt nöjd blev ja. väl fryssen var jag efter, jäklar så kallt det börjar bli nu och som att jag satt stilla den tiden med ;)
 
I går torsdag :
jobbade vi inte alls långt hemifrån, lag lite asfalt och greja lite.
 
Lagade ugnspannkaka när jag kom hem men misslyckades totalt, blev lite väl tjock xD haha aja så kan det gå.
 
Ridlektion igen på kvällen, dressyr stod på schemat. gick hyfsat bra, en överladdad figge och en stark matte var ingen bra kombo ;) ridläraren satte sig sen upp på min häst ett tag. vilken skillnad xD herregud.! Jag fick sedan sätta mig upp igen, ja som sagt vilken skillnad det var på honom. fick en känsla nu ska jag försöka få den nr jag rider honom själv. en helt annan ridning än vad jag är van vi men det ska nog gå .
 
Hade sedan en väldigt trött häst med mig hem vi får se hur han är idag att rida. min fina prins
 
Idag fredag är jag ledig. !
 
sov länge ;) sitter fortfarande med frukosten men nu ska jag iväg till stallet och fixa allt till morgondagens tävling och sen rida min fina totto, så får vi se hur han känns idag.
 
<3
 
ha en bra fredag gott folk :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0