Hoppträning igår igen

 
 
blev lite andra planer igår .
 
är inte min torsdag för lektionsridning, men hon som jag delar med kunde inte igår så jag red istället för henne. Mycket skönt då det var regnrusk ute, så vi fick ´komma in i ett ridhuset;)
 
Hoppning var det på schemat.
 
Vi började med att travhoppa bom kryss hålla hästarna raka efter och arbeta dom hela tiden.
 
Sen byggdes detta på så till slut var det bom 5 räcken efter varandra i studs . Figge var lite bråttom när det gäller studds, men vi kämpade på bra.
 
När vi hade gjort detta några gånger så byggdes linjen om och det blev bom räcke studs räcke ett galoppsprång oxer. Men galopp in.
 
Bom framför hinder i galopp är inte min starka sida direkt, men det gick väldigt bra ändå.
 
på slutet höjde marinett upp oxern så den låg på kanske 130 drygt. och räckerna höjdes upp(Kryssräcken)
vi jobbade mycket med att han skulle sköta det mesta själv jag skulle "bara" vara ett stöd. men det där "bara" är riktigt svårt ibland och inte lägga sig i för mycket ;) hahah men dom sista gångerna så blev allt perfekt och som min häst hoppade över oxern ut ;D
 
Nöjd med gårdagens träning, hem till stallet och figge blev lindad med back on tack och täcke. Han stod och gäspade när vi kom hem, någon som ville tala om att han var trött ;)
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0