Lite uppdatering om vardegen med då :)

 
Ja i lördags tävlade vi ju som det står i ett inlägg längre ner. Idag Onsdag så står det om oss i tidningen ::D
Få ord med fruktansvärt kul :D
 
Aja åter tillbaka till söndagen:
Var på tävling hela dagen på högbo ridklubb. Riktigt kul att dom har tävlingar igen. Super anläggning.
 
Men jag var inte där som tävlingsryttare utan jag var där som hästskötare åt både Linda och Charlotte. Gick riktigt bra för båda två 3 rosetter av 3 möjliga rundor.
 
Linda och Dylan Nollade både 90 klassen och 1 m klassen. Vilken fin häst. 110 debut nästa ;)
 
Charlotte och Sune gick in i 1 m klassen och satte en dubbelnolla och kom på 11.e plats. Första tävlingen för dom två tsm :)
 
super kul att få följa med igen. lär sig mycket på att vara hästskötare med ;)
 
När jag kom hem så fixade jag stallet lite snabbt för att sedan åka och äta mat hos svärmor, så gott :)
 
Måndags:
jobba först på dagen, hem kasta på transporten för att åka och hämta upp figge för att åka till Örbyhus för att vaccinera honom :)
 
Lämna av honom i hagen, hem snabbt och äta mat och sen tillbaka till stallet för att mocka och natta hästarna .
 
Tisdags:
jobbade lite hemma och efter jobbet började jag att plocka ner hagarna hemma hos pappa.
 
Jag har inte ens kommit hälften och redan såhär mycket tråd. Herregud sköt med stora hagar men inte när man ska plocka ner dom xD
 
Fixade stallet direkt efter jobbet och sen hem för att snabbt äta lite för att sedan styra bilen mot Gävle med Jessica för att kolla på hoppclinic med Malin och Peder. ( står i inlägget under)
Så jäkla lärorikt.
 
När man kom hem var det bara duscha och gå i säng ;)
 
Dags att sätta fart på denna dag nu.
 
Ha en bra onsdag, ps det är Bonde söker fru ikväll. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0