Tävling på gävle fältrittklubb

 
 
idag var det tävling som stod på schemat, i gävle.
 
Dagens plan var att hoppa 115 och 120 men så blev inte fallet, vi hoppade vara 115 och sen åkte vi hem.
 
Åter till 115 klassen, började med att det stod på startlistan att det skulle vara 10 minuter paus innan mig så då tog jag inte ut figge innan jag gick banan. men det visar sig att dom inte ska ha de så då blev det lite väl bråttom. men jag fokuserade på att trava fram ordentlig och galopper lite lätt.
Sjukt dålig framridning med, en ända stor gegga moja var det på framridningen och sen framhoppningen ska vi inte tala om :(
 
aja med en dålig start så går vi in och sätter en dubbelnolla som räcker till en 3:e placering :D min bästa häst<3
Han kämpar på min stjärna<3
 
 
efter rundan valde jag att stryka oss från 120 klassen, dels för den dåliga framridnings möjligheterna och framhoppningen. sen så var figge bra mör i kroppen efter torsdagens dressyr pass så att tävlingsbanan blev alldeles för tung för honom. Men som sagt han kämpade sig igenom 115 klassen. men vill inte riskera något så vi packade ihop och åkte hem istället :)
 
Super nöjd med Figge idag, han ger verkligen allt. <3
 
så otroligt synd att det var såhär dåligt idag, kommer att undvika tävla där framöver i alla fall på våren och hösten när man inte kan använda deras stora fina utebana. annars om den stora utebanan går att använda så är det toppen. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0